dinsdag 24 januari 2023

Tijdstip:
Locatie:
 Raalte - Annahonk, t.o. Plaskerk in Raalte

Wat weet u van de Bijbel? Wilt u nieuwe dingen ontdekken? Ga dan de uitdaging aan met uzelf en met anderen. Elk jaar rond de Nationale Bijbelzondag wordt in veel plaatsen de Bijbelquiz
georganiseerd.
Dit jaar zijn er twee Bijbelquizen gemaakt die bij elkaar alle Bijbelboeken van Genesis tot en met Openbaring kort aan de orde stellen. Steeds met een sleuteltekst, een korte omschrijving en een meerkeuzevraag. Het wordt een Bijbelquiz vol humor, doordenkertjes en interessante weetjes. De quiz is van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG). U kunt zelf meedoen met de quiz, maar u kunt uiteraard ook als toeschouwer komen.

Nadat vorig jaar de quiz in Wijhe was zijn we dit jaar weer in Raalte. De vorige edities waren erg leuk en leerzaam. Laat u niet weerhouden door een gebrek aan Bijbelkennis, meedoen is belangrijker dan winnen!
Oud-deelnemers zijn erg enthousiast dus we hopen dat er veel mensen komen!

Tijd en plaats
Dinsdag 24 januari, aanvang 20.00 uur
Locatie: Annahonk, t.o. Plaskerk in Raalte
Opgave via de website PKN Raalte of bij Alie Geerts tel. 06-20850785 / e-mail: activiteiten@pknraalte.nl

Alvast een Bijbel-vraag namens de redactie:
Zegenen is het goede wensen voor de ander. In de Bijbel treffen we verschillende momenten aan waarop iemand een zegen uitspreekt en het goede wenst voor een ander. Ook God zegent.
Vraag: Wat/wie is het eerste in de Bijbel dat door God gezegend wordt?
(antwoord: zie pagina 13)
Uitnodiging: kom zelf met een leuke vraag voor de volgende Kerkwijzer(s). Een nieuwe rubriek?