zaterdag 29 juni 2024

Prijs:

Zaterdag 29 juni – Concert in Dorpskerk Olst
Viering tienjarig jubileum van Raghna Wissink als dirigent van Musica Vocalis

In 2024 viert zangeres en koordirigent Raghna Wissink (geb. 1988) haar tienjarig jubileum als dirigenet van het Zwolse kamerkoor Musica Vocalis.
Raghna, die nu in Olst woont, heeft in de afgelopen jaren een bijzondere band opgebouwd met het koor.

Raghna's passie voor muziek begon al op jonge leeftijd. Op haar vierde begon ze met vioolspelen en vanaf haar zesde met zingen. Haar liefde voor muziek werd verder aangewakkerd door haar vader, die componist, dirigent en muziekpedagoog is.
Op haar vijftiende nam ze samen met haar beste vriendin een kinderkoor over, wat haar uiteindelijk de richting van het dirigeren in leidde.

Na het behalen van haar bachelor in Kerkmuziek aan het conservatorium en Muziekwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, vervolgde Raghna haar studie met Klassiek Zang aan het conservatorium in Zwolle.
In 2015 behaalde ze haar master in koordirectie. Het was tijdens deze masterstudie dat Raghna dirigente werd van Musica Vocalis.

Raghna heeft met Musica Vocalis hard gewerkt aan stijlbewustzijn en vocaliteit, en heeft een breed repertoire opgebouwd dat zeven eeuwen aan muziek omvat.

(foto: Martien Hovestad)

Op zaterdag 29 juni (vanaf 16.00 uur) zal er in onze Dorpskerk in Olst een jubileumconcert plaatsvinden om Raghna's tienjarig jubileum als dirigente van Musica Vocalis te vieren.
Het programma zal volledig bestaan uit werken van Nederlandse componisten, waarmee Raghna en het koor willen laten zien hoeveel moois er in Nederland gebeurt.
Het belooft een gevarieerd programma te worden, met een balans tussen bekende en nieuwe stukken, en tussen wereldse en geestelijke muziek.

Raghna Wissink blijft ambitieus en kijkt ernaar uit om samen met Musica Vocalis verder te groeien en te ontwikkelen.
Als leden van het koor feliciteren we haar van harte met dit prachtige jubileum en we zijn trots dat een getalenteerd dirigent als Raghna in Olst woont.

Kaarten voor dit bijzondere concert kosten

€ 17,50 en zijn te bestellen via www.musicavocalis.nl en ook voorafgaand aan het concert verkrijgbaar bij de ingang van de kerk.

Willemien de Bruin