zondag 16 juli 2023

Klein Salland Dienst 09:30 - Raalte!

zondag 16 juli 2023
 RK Kerk Raalte

Bijzonderheid:   Klein Salland Dienst Raalte
Voorganger:   Ds. R. Slaar
Organist:
Eindcollecte:
Koffiedrinken    Na de dienst 'processie naar de Plaskerk en koffie/thee in het Annahuis

Op zondag 16 juli is er geen dienst in Olst, dan zijn we vanuit heel Klein Salland uitgenodigd om aan te sluiten bij de historische viering in Raalte ter gelegenheid van 900 jaar Raalte. Deze viering wordt gehouden bij de RK kerk Kruisverheffing. Deze viering start om 9.30 en duurt naar verwachting ca. 5 kwartier. Het is een eucharistieviering en is op de preek na geheel in het Latijn, met liederen van Gregoriaanse oorsprong. Ds. Slaar zal in deze dienst de preek verzorgen. Na de dienst volgt er een relikwie-processie onder begeleiding van een fanfare en met zang. Ter afsluiting zal er een korte dienst gehouden worden bij de Plaskerk op het marktplein, als het weer het toelaat. Daarna is iedereen uitgenodigd om een kop koffie of thee te drinken in en rondom het Annahuis.