zaterdag 22 juni 2024 t/m zondag 23 juni 2024

zaterdag 22 juni 2024 t/m zondag 23 juni 2024
 Olst - Kerkplein

Openingsactiviteiten vernieuwd Kerkplein – weekend van 22 en 23 juni
Inwoners van Olst en omgeving kan het niet zijn ontgaan: na maanden van werkzaamheden is het Kerkplein veranderd van een (vaak overvolle) parkeerplaats in een levendig, centraal dorpsplein met veel groen, zon en schaduw, plekken om even te rusten en elkaar te ontmoeten.
We spraken hierover in een interview met mevrouw Gerrie Herbs, woordvoerder van de initiatiefgroep Vernieuwing Kerkplein.

Door de noodzakelijke vervanging van de riolering en bestrating kwam het initiatief om het Kerkplein te vergroenen, te verduurzamen en te verlevendigen. In overleg met onder meer omwonenden, gemeente Olst-Wijhe en vertegenwoordigers van onze kerk is het plan verder uitgewerkt door de initiatiefgroep Vernieuwing Kerkplein.
Het resultaat is nu zichtbaar: er is plek gebleven voor auto’s, maar het plein als geheel heeft nu veel meer functies voor inwoners en bezoekers van Olst. Midden in de samenleving, waarin vrijwilligers samenwerken voor een duurzame en inclusieve dorpsgemeenschap: Noaberschap.

In het weekend van 22 en 23 juni is een aantal activiteiten georganiseerd rond de opening van het nieuw ingerichte Kerkplein.
Op zaterdag 22 juni is er Harmonie-muziek op het Kerkplein, in het kader van het festival ‘Achter de Diek’. Op zondag 23 juni wordt er op het Kerkplein een gemeenschapstafel gedekt met een brunch voor honderd genodigden, die allerlei sociale en welzijnsorganisaties vertegenwoordigen.
Meer informatie over dit openingsweekend kunt u binnenkort lezen in de Huis aan Huis Reklamix.

Wilto Kampinga en Jan Timmer