Expositie Dorpskerk

Openstelling Olster Dorpskerk en
Expositie zomer 2024

Deze zomermaanden (juni tot en met half september) zal het werk van Pieta van Twist, op vrijdag- en zaterdagmiddag, te zien zijn in de Dorpskerk in Olst.
Pieta woonde van 1988 tot 1994 in Olst, waarna ze naar Utrecht verhuisde voor haar studie Nederlandse taal- en letterkunde.
In 2019 begon zij een opleiding aan de kunstacademie (ArtEZ te Zwolle), die in 2023 succesvol werd afgesloten met een nominatie voor de Academieprijs.
Pieta is autonoom beeldend kunstenares en maakt zowel ruimtelijk werk (3-D en installaties) als werk in het platte vlak.
Werk van haar was onder meer te zien tijdens de groepsexposities Toekomstdenken in Zaal Zuid Kunstpodium Hengelo, Art Flow Zwolle, Flux in het Langhuis te Zwolle en tijdens de Finals van ArtEZ  https://www.artez.nl/en/student/14599/pieta-van-twist.
Met haar mede-atelierhouders organiseert ze twee keer per jaar een Open Atelierdag, waarbij werk bekeken en gekocht kan worden.
In het laatste jaar van haar studie heeft Pieta zich toegelegd op het werken met textiel in het platte vlak. Ze gebruikt hiervoor transparante stoffen en onderzoekt de (on)grijpbaarheid van ons bestaan: wat is en wat blijft?
Uitgangspunt is een gedicht van Rutger Kopland: Enkele andere overwegingen.
Uit deze serie zal een aantal werken te zien zijn. Daarnaast komt er een reeks te hangen die recentelijk gemaakt is voor de Lutherse kerk te Zwolle en die een aantal momenten in de tijd van Aswoensdag tot Pasen verbeelden.
Tijdens de openstelling van de Dorpskerk zal ook het Van Oeckelen-orgel worden bespeeld.

Instagram: @pietavantwist
Email: pietavantwist@hotmail.com
Atelier: Sassenstraat 26, Zwolle (op afspraak).